F1-talli Cadillac joutui lopulta pettymään perjantaina Itävallan GP:n harjoituksissa. Sergio Perezin koko päivä oli teknisten ongelmien sävyttämä. Valtteri Bottas oli ensimmäisen session 13:s, mutta myös hänen autonsa kärsi teknisistä ongelmista toisessa sessiossa.
– Ensinnäkin olen todella ylpeä tiimistä, joka teki valtavasti töitä saadakseen päivitykset valmiiksi tälle viikonlopulle ja paiski täysillä hommia auton kanssa, jotta se saatiin valmiiksi tälle aamulle. Ensimmäinen harjoitus oli positiivinen, sillä pääsimme arvioimaan päivityksiä sessiossa, ja kaikki näytti toimivan odotustemme mukaisesti. Uskon, että olemme ottaneet askeleen eteenpäin auton kokonaissuorituskyvyssä.
–Toinen harjoitus oli kuitenkin tänään vaikeampi. Autossa oli mekaaninen ongelma, joka esti meitä toteuttamasta suurinta osaa ajosuunnitelmistamme. Tärkeintä tänä iltana on saada auto oikeaan iskuun ja jatkaa sitten työtämme huomenna, selvitti Bottas.
Tallipäällikkö Graeme Lowdon näki asian positiivisena. Hän näki päivitysten onnistuneen.
– Toimme tähän kilpailuun merkittävän uuden päivityspaketin, ja haluan kiittää tiimiä sekä tukikohdissamme että radalla heidän ponnisteluistaan sen saamiseksi ajokuntoon tänään. Valtteri osoitti aamun sessiossa, kuinka isoa askelta eteenpäin se edustaa, joten voimme ottaa siitä itseluottamusta.
– Valitettavasti Checolla oli huomattavasti haastavampi päivä, ja hän pääsi ajamaan hyvin vähän. Selvitämme syitä tänä iltana, jotta pystymme hyödyntämään päivityspaketin tuoman lisäsuorituskyvyn mahdollisimman hyvin huomisen aika-ajossa.










